Evolution R500
#1
Prix £42k
<i>8/04/2004
The press release is :
Caterham unleash Superlight R500 evolution

Honed on the race circuits of Europe, and with nearly half a century of heritage, the explosive new Caterham Seven Superlight R500 evolution has arrived.


Weighing just 470 kg, the lightweight Seven packs a 530bhp per tonne punch from the specially bored 1998cc K Series engine. Impressive figures but the real clout comes from the 190lb ft of torque that kicks in at less than 4,000 revs, serving up the 125bhp per litre quicker and with more gusto than anything else on the road.

Engineered, designed and hand built in Britain, the new R500 evolution will sit at the top of the hugely successful Superlight family - joining the world record breaking R500, the R400 and fastest ever selling Seven, the R300.

The minimalist cabin is dressed with lightweight carbon-fibre trim, carbon-kevlar race seats and the classic Superlight Stack speedometer. New lightweight 13-inch eight-spoke wheels shod with Avon CR500 tyres help convert the raw power into road performance, whilst the AP Racing brakes have been fine-tuned at endurance events at Nurburgring and in the USA.

Fully adjustable dampers allow those buying the R500 evolution for track day hedonism to travel en route to the circuit with a set-up more tuned to the road conditions, only to alter and lower for the rigours of high-speed tarmac action.

"Designed for the experienced driver, the Superlight R500 evolution perfectly sums up the spirit of the Seven and in doing so, sets a new standard in terms of performance, agility and enjoyment," explained Simon Nearn, managing director of Caterham Cars.

On sale from end of April, the Superlight R500 evolution is priced at £42,000 on the road.

Technical Specification

Engine
4 cylinder 1998cc MG Rover K Series, prepared by Minister Racing Engines

Power
250bhp at 8000rpm

Torque
190lb ft at 4000rpm

Power to Weight
530bhp per tonne

Top Speed
150mph

0-60mph
3.2secs

Length
3100mm

Width
1575mm

Height
800mm

Wheelbase
2225mm

Weight
470kg

Mpg
n/a


Further details from Caterham Cars on 01883 333700</i>

Edité pour rectifier: £42 est le prix de la seven pas du moteur ...ouf <!--emo&Oops-->[img]http://www.forum-autoroule.com/html/emoticons/icon_redface.gif' border='0' style='vertical-align:middle' alt='icon_redface.gif' /><!--endemo-->
[Image: icnecatapetrusrm3.gif]
Répondre
#2
RPP : 1.88 Cv / Kg <!--emo&Ph34r-->[img]http://www.forum-autoroule.com/html/emoticons/ph34r.gif' border='0' style='vertical-align:middle' alt='ph34r.gif' /><!--endemo--> <!--emo&Ph34r-->[img]http://www.forum-autoroule.com/html/emoticons/ph34r.gif' border='0' style='vertical-align:middle' alt='ph34r.gif' /><!--endemo--> Ca doit être du délire à conduire cette bête là <!--emo&Mad-->[img]http://www.forum-autoroule.com/html/emoticons/mad2.gif' border='0' style='vertical-align:middle' alt='mad2.gif' /><!--endemo-->
J'ai été militaire, Bar-man, membre du parti Socialiste, c'est dire que des conneries j'en ai faites !
Répondre
#3
Et la voiture ne coûte guère plus que le double d'un simple 1.6 K, c'est inespéré je trouve.
Edité pour rectifier qu'il s'agit de la voiture pas du moteur.
[Image: icnecatapetrusrm3.gif]
Répondre
#4
<!--QuoteBegin-PetruSeven+08.04.2004 à 09:04--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (PetruSeven @ 08.04.2004 à 09:04)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Et le moteur ne coûte guère plus que le double d'un simple 1.6 K, c'est inespéré je trouve. <!--QuoteEnd--> </td></tr></table><div class='postcolor'> <!--QuoteEEnd-->
j'ai bien lu £42k non ? <!--emo&Voyons-->[img]http://www.forum-autoroule.com/html/emoticons/voyons.gif' border='0' style='vertical-align:middle' alt='voyons.gif' /><!--endemo--> ca fait pas 42 000 £ <!--emo&:o-->[img]http://www.forum-autoroule.com/html/emoticons/icon_eek.gif' border='0' style='vertical-align:middle' alt='icon_eek.gif' /><!--endemo-->
J'ai été militaire, Bar-man, membre du parti Socialiste, c'est dire que des conneries j'en ai faites !
Répondre
#5
Il ne dit pas par contre s' il faut toujours refaire le moteur tous les 5000 miles comme le 1800, mais 42000£ ça commence à faire chero, on se rapproche des prix de Donk pour une conduite à droite uniquement.
Répondre
#6
<!--QuoteBegin-Cat_Man+08.04.2004 à 09:13--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Cat_Man @ 08.04.2004 à 09:13)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-PetruSeven+08.04.2004 à 09:04--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (PetruSeven @ 08.04.2004 à 09:04)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Et le moteur ne coûte guère plus que le double d'un simple 1.6 K, c'est inespéré je trouve. <!--QuoteEnd--></td></tr></table><div class='postcolor'><!--QuoteEEnd-->
j'ai bien lu £42k non ? <!--emo&Voyons-->[img]http://www.forum-autoroule.com/html/emoticons/voyons.gif' border='0' style='vertical-align:middle' alt='voyons.gif' /><!--endemo--> ca fait pas 42 000 £ <!--emo&:o-->[img]http://www.forum-autoroule.com/html/emoticons/icon_eek.gif' border='0' style='vertical-align:middle' alt='icon_eek.gif' /><!--endemo--> <!--QuoteEnd--> </td></tr></table><div class='postcolor'> <!--QuoteEEnd-->
En fait c'est le prix de la voiture <!--emo&Oops-->[img]http://www.forum-autoroule.com/html/emoticons/icon_redface.gif' border='0' style='vertical-align:middle' alt='icon_redface.gif' /><!--endemo-->
[Image: icnecatapetrusrm3.gif]
Répondre


Atteindre :